16 Haziran 2015 Salı

OYUN EVİ

Pinterest sağ olusun sürekli başıma iş açıyor. Geçenlerde bu oyun evlerini görünce vuruldum ve benim çocuğumun nesi eksik diyerekten en kolay ve ucuz nasıl yapılır onu düşünmeye başladım. ASlında şu PVC borulardan çok güzel şeyler yapmışlar fakat bizim burada birleştirme aparatları yok ve ancak ustalar ısıtma makinesiyle birbirine geçiriyorlar. Astarı yüzüden de pahalıya geliyor. Yapı marketlerde ahşapların fiyatları uçmuş gitmiş.

Ama Bahaus'ta tanesi altı küsür lira olan ahşaplar buldum ve 4 ahşap toplamda 24 TL'ye mal ettim. Tabi ben hep bu işlerle uğraştığım için çivim çekicim eldivenlerim zımparalarım, kumaşlarım vs. her şeyim vardı. Bu sebeple bana sadee 24 TL'ye ve bir de ahşapları kesmek için aldığım testereye mal oldu. ASlında ahşap yapıştırıcı almıştım 10 TL'ye hiç kullanmadım. Boşuna almışım siz sakın almayın. Yani aslında bu evin bana maliyeti 8.5 TL testereyle beraber 42.5 TL.

Bu arada eğer daha çok fikir isterseniz pinterestte "tepee" "kid tent" "kid playhouse" "pvc playhouse" gibi kelimelerle arama yaparsanız benim gibi ağzınız açık kalır.

Aslında ilk başta şöyle bir Mykanos evi yapmak istedim ama kendime bütçe sınırlaması koyduğumdan yeni kumaş almak istemedim. Evde eski olan küçük küçük kumaşlarımı birleştirdim. Hem kumaşlarımı değerlendirmiş oldum, hem çadır rengarenk oldu hem de bana yeni kumaşlar almak için gün doğdur.

Gelelim nasıl yaptığıma önce defterimde (bu defterimi çok seviyorum aklıma gelen her şeyi önce çiziyorum üzerinde çalışıyorum) karalamalar yapıp ölçülerine karar verdim. Ben ölçüleri evin içinde dolaşabilecek kapılardan geçebilecek şekilde ayarladım. Siz de kendi evinize göre yapabilirsiniz.

Benimkinin eni 1 mt. derinlik 60 cm ve yükseklik 75 cm.

Bahaus'ta aldığınız ahşabı kesiyorlar istediğiniz boyutlara göre. Ahşaplarımla serildim arka bahçeye, ilk iki çıtayı birbirine çakmak çok zordu ama sonra hızla bitirdim. Hızla dediysem 4 saatimi aldı. Ama örtüsünü dikmek bi buçuk günümü aldı o ayrı mesele. ALi Yiğit'e bakan olmasaydı bi ay bitiremezdim.

Hatta ben çardakta bunları çakmaya çalışırken ananesiyle yemek yemeğe inmiş 3.5 yaşındaki Deniz evle ilk oynayan çocuk oldu. Ama nasıl hevesle bekledi bitsin de içine girsin diye.

Neyse, ben önce alt dikdörtgeni sonra üst dikdörtgeni çaktım. Sonra da çatıyı çakıp hepsini birbirine birleştirdim. Sanki böylesi daha kolay gibime geldi.


Çatının ölçülerini yanlış almışım o yüzden çatı formunu vermek için ortada birleştirdim ama kenarlarına sicim geçirdim ki kumaş sarkmasın.




İskeleti bitince dikişine başladım. Evde ne kadar kumaşım varsa en renkli olanlarını seçtim. Kumaş sepetimi baya boşaltmış oldum.

Kumaşlarım tamamını kaplayacak büyüklükte olmadığı için kırkyama yaptım. Ön yüzünü hep puantiyeli yaptım. Yanlarını da başka başka kumaşlar diktim. Veee sonuç:

Pencerelerinin altına keçe papatyaları silikon tabancasıyla yapıştırdım. Onları daha önce hoşuma gittiği için almıştım ama bunca zaman kullanacak bir yer bulamamıştım. Bakıp bakıp da paramı çarçur ettiğim için üzülüyordum. NEyse ki kullandım da rahatladım.

Ali Yiğit ise çook mutlu. Papatyaları yolmaya tül perdeleri çekiştirmeye başladı. Hatta perdesini yırttı bile ama canı sağ olsun zaten ona yapmadım mı, bundan sıkılırsak başka bir örtü dikeriz.

Bu arada kapısı neden tül derseniz, ben çocukken babaannemin evinin kapısına yazları hep tül asılırdı, kapı kapanmazdı. 
Temsili anlayacağınız.





1 yorum:

  1. çoook ama çok güzel olmuş Ali Yiğit ne kadar şanslı böyle bi annesi olduğu için :)

    YanıtlaSil